Waar ze vandaan komen?

Ben ik weer, vanaf comp van vriendin. Zei dat ik ging douchen en moest ik dus maar snel gaan doen. Bekijk mijn statistieken.. Voor vandaag nog maar 6 man. Slaapt iedereen zaterdags uit, of zijn de mensen van de voorgaande 2 dagen mensen die hier per ongeluk kwamen?

Met de stats van gisteren geloof ik, sta ik 17e. marque1968 27e. Die haalt me vandaag in, sta ik er weer buiten en marque1968 hoog .

Whatever. Als ik thuis ben ff op de log van Adam Curry kijken. Moet nodig zo’n loglezer hebben; scheelt idd hoop werk. Nu ga ik het niet redden om al mijn favo logs te lezen

Tot snel

Nieuw nieuws :)

Hmmz, ik zie mijn bezoekersaantal voor vandaag erg stijgen. Niet te hopen dat ik morgen vermeld wordt op de site van BREIN .

Een update van mijn 404logs; dees is wel leuk

FOK! en webloggen
Opende op FOK! gisteren een topic over webloggen, wat mensen er van vonden, naar aanleiding van wat artikelen van Adam Curry, Sandra.web-log.nl en marque1968, en mezelf met eigen mening. En natuurlijk vele anderen. FOK! staat bekend als redelijk vluchtig, snel reageren, opschieten, kort houden, hup hup, niet teveel typen. Dus typ ik niet teveel. Wordt je emteen als spammer gezien.. niet de bedoeling want ik heb een gruwelijke pesthekel aan spam. Maar toch, msischien interesting topic voor jullie

Verders ga ik vann8 niet thuis slapen maar bij een van de mensen die eenmaal gereageerd hebben op een topic (tip: tieten, of juist geen tieten ), dus vast geen log vann8.. Misschien ook wel. Morgenochtend. Ach, je kijkt of je kijkt niet . Ik log wel als mijn gedachten onraad bespeuren

Groetjes

Bezoekersaantal-geil?

Zo, in navolging van marque1968 ook maar een plaatje van het aantal bezoekers . Waarschijnlijk de hoogste notering die ik ooit ga krijgen, want zoveel vaste bezoekers zullen er niet tussen zitten…
Boeiend? Nee, maar wel leuk om te weten dat er zoveel mensen op het log zijn geweest . Bedankt bezoekers !

KaZaA en de illegaliteit

Naar aanleiding van dit bericht..

Downloaden is niet eens illegaal!!!

Het moet maar eens afgelopen zijn. Dat gezeik over het zogenaamde illegale downloaden… Ik heb in 6 VWO samen met een klasgenoot een profielwerkstuk gemaakt over deze ongein. Dan vind je toch interessante dingen in de wet!

We hebben de Auteruswet 1912 helemaal uit moeten pluizen. We hebben op internet tig bronnen geraadpleegd. Downloaden is niet illegaal. Uploaden wel. Dus moet je vrezen als je dingen naar andere mensen stuurt, niet andersom. Bij mij is die functie uitgeschakeld . Mijn broertje is hier trouwens de enige die muziek download via KaZaA.

Mocht je interesse hebben in het werkstuk, kan je altijd reageren hier.. Het zijn 30 A4tjes vol met gelul, maar het gaat niet alleen om of het illegaal is. Vooral of de muziekindustrie de miljoenen mis loopt, wat ze allemaal zeggen. ONZE conclusie was, dat ze helemaal geen last hebben van KaZaA. Economische recessie is iets waardoor minder wordt verkocht; en de stijgende prijzen van cd’s. Muziekproducers mogen dat ook wel eens gaan inzien hoor…

Er zijn natuurlijk altijd mensen die AL hun muziek downloaden. Er zijn sowieso verschillende mensen. Als je je niet interesseert voor muziek, maar wel een achtergrondmuziekje wilt op de computer, kan je kiezen voor live radio. Kan allemaal gratis. Maar daar is veel reclame en geleuter. Misschien wil je de top40 luisteren? Kan makkelijk hoor. En normaal zou je dat noooit op cd kopen. Volgens BREIN moeten we daar binnenkort voor gaan betalen. Stelletje dwazen. Net alsof ze dan meer gaan verkopen. Nee!

Als je hebt gehoord dat een band goed is, kan je dat even downloaden. Om het vervolgens, als je het echt goed vind, misschien ook wel in de winkel te kopen. Of niet. Maar dat had je toch niet gedaan, want je vind het niet goed genoeg.

Ach, ik kan er nog wel 4 pagina’s mee vol typen, maar ik geef jullie nu alleen mijn standpunt; de muziekindustrie lult, en ze hebben eigenlijk helemaal niets aan hun acties. Als laatste wil ik nog een ding belichten: toeslag op cd’s en dvd’s.

Op iedere cd en dvd zit een toeslag. Een gedeeltje van de opbrengst van iedere lege cd – om op te kopieren dus – gaat naar de artiest. Ook mensen die nooit downloaden betalen de toeslag. Ook bedrijven. Iedereen. De artiest krijgt dus ook zomaar geld, terwijl hij niet eens zelf muziek verkoopt. Hoe dit precies in zijn werk gaat weet ik niet (hoe wordt berekend welke artiest hoeveel geld krijgt, of gaat het allemaal naar stichting BREIN en BUMA/STEMRA etc..), maar dat er zoiets is weet ik wel.

Houd dus alsjeblieft op met betalen voor downloaden via KaZaA, want in Nederland slaat het nergens op. Dan moet je eerst de wetgeving gaan veranderen. En ook daar, zijn we in Nederland, helaas niet al te best in….

Weer thuis

Zo, wederom om 6 uur opgestaan. Zit hier nu met all1 een boxershort te computeren. Lekker hoor, een keertje normaal weer. Had afgesproken om naar het strand te gaan; toch maar niet .

Misschien maar een keertje winkelen vanmiddag ofzo. Vind ik toch wel stoer, sinds ik mijn kleren zelf moet betalen koop ik veel meer dan toen mijn mams dat nog deed.. Stom, maarja, geld uitgeven is ook een verslaving van me, helaas..

Ik begon met 6 uur opgestaan, deze log: Natuurlijk, lekker op tijd, naar mijn werkgevertje.. ‘s Ochtends lekker relaxen, geen zin enzo – t is toch vrijdag… – en ‘s middags werd t exteem druk . Best hard gewerkt; oef ..

Een van de links op mijn site verwijst naar thaisie.tk, de site van een collega, die wat voor me gaat doen . Een nieuw design bouwen. Schatje die gast . Mag je niet tegen m zeggen; vind ie vies. Gek he? Maarja, ik praat nou eenmaal vaak over smerige dingen .

Strax t meisje maar s bellen; die zit natuuurlijk op me te wachten

Kusjes, JP.