Nabije toekomst gaat organisaties volledig veranderen

Ken je Steven van Belleghem niet? Dan ben je vast geen CEO en dan doe je al zeker niets met marketing of customer service. Als dat wel zo is, dan mag je je serieus zorgen maken en dan moet je maar snel een van z’n boeken kopen. Een aantal keer eerder hoorde ik hem vertellen, bijvoorbeeld over social media & over marketing in 2020. Nu ging het verhaal over “Re-invent the Future” en het is nogal angstig. Ik ben het namelijk 100% met hem eens.

“Eat, or be eaten.” Heerlijk geillustreerd met een voorbeeld van Nokia. Vroeger was iedereen tevreden met die telefoon en nog steeds is je klantbeleving positief. Maar wie heeft er nog een Nokia op zak? Het percentage is in de jaren -ondanks een goede klanttevredenheid- behoorlijk gedaald.

Natuurlijk is de presentatie online te vinden op Slideshare, maar je moet gewoon as soon as possible het verhaal erbij gaan horen.

Bedenk op het moment dat het goed gaat met uw bedrijf: What could kill us?” Als je daar over na gaat denken op het moment dat het niet meer zo goed gaat, geeft Steven aan: “Pas op, je wordt ingehaald over de flank.Organisaties moeten in staat zijn om flexibel te reageren op de behoefte van de klant. “Reageer binnen 24 uur, anders bent u te laat“.

Alleen al door deze presentatie was Digital Marketing Live 2014 ( #DML14 ) voor mij de moeite waard. Dat is aan deze foto ook wel duidelijk te zien ;).

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>