Onderstaand mailtje kreeg ik doorgestuurd van mijn vriendin die psychologie studeert..:
Beste cursisten Groepsdynamica,
aanstaande zondagavond begint de serie Expeditie Robinson weer op NET 5. Er wordt altijd een herhaling later in de week uitgezonden. Helaas zijn de uitzendingen doorspekt met reclame-blokken, maar met een videorecorder kun je dergelijke blokken op een later tijdstip gemakkelijk “skippen”.
In de afgelopen twee jaar kon ik in de colleges regelmatig naar groepsdynamische gebeurtenissen op het eiland verwijzen. Meer dan bij Big Brother en De Bus draait het in deze serie namelijk om zowel om inter- als intra-groepsdynamica. Het was alsof de colleges en de TVuitzendingen op elkaar waren afgestemd! Ik weet natuurlijk niet of de serie dit jaar weer de moeite waard is, maar toch …
Ze kijken allemaal naar dat programma, ik ben dus ook verplicht. Moet zeggen dat het best aardig is; maar dat ze er hele colleges over houden…



Ik de