Het internet zit er vol mee. Het fenomeen breezahslet is redelijk bekend. Ik heb nog geen term verzonnen voor de mannelijke breezahs, maar die zijn er ook genoeg. Ik kwam viavia bij dit log terecht en ik ben het 100% met ‘Frank’ eens.
Uit mijn MSNlijst zijn ze voor 98% geweerd, maar dit soort namen kom ik bij mijn broertje in de lijst te veel tegen..:
EeE ik Heb GeeN BrEeZahZzZ MeeR in hUiz, nu FoeL ik Me DepRi, nix Kan me MeeR OpVrOlukUh. ZellUfzz MSN niet, daT LuKT Me GeWoOn Nie SoNdeR BreeZaH In Me KlaUw *snik* eNde *Sniffle*
Waarom verneuken 10 tot 16-jarigen de Nederlandse taal? Vinden zij het wel makkelijk om te lezen? Zie jij dit soort mensen over 30 jaar in de hoogste functies van Nederland of iets dergelijks?
Zie als voorbeeld de CU2 van de breezahs van de foto links Ik kan best begrijpen dat mensen dingen doen als; ff, w8, k, en nog wat sms-afkortingen; maar het moet niet te gek worden. Smileys hanteer ikzelf soms wat te vaak; maar dat doe ik om een bepaald gevoel bij een zin te geven. Ik ben namelijk nogal vaak sarcastisch
.
Wat mij betreft gaan we met zijn allen weer gewoon normaal schrijven, met een hoofdletter aan het begin van de zin en voor de rest kleine letters. Interpunctie is ook best wel eens handig
. Je hoeft niet perefect nederlands te schrijven (he Adam? – spelchecken is voor mietjes
), maar probeer in ieder geval normaal te doen. Dan doe je al gek genoeg!
Ik krijg allemaal hete smsjes van twee Katwijkse jongemannen die er openlijk voor uitkomen dat ze de liefde met elkaar bedrijven. Het betreft de mannen die rechts in dit logje op het plaatje staan 