Satire

Alle kranten schreven over Minister Donner en zijn gezeik over satire. Al eerder berichtten zo’n beetje alle blogs over het gezeik; omdat het natuurlijk nergens op slaat. Kopspijkers pakte het helemaal goed aan en begon met een lekker harde uitzending met de koningin en Jan-Peter .
HIER kan je ook nog eens de aflevering van Kopsijkers nakijken. Lekker hoor. Lekker provoceren. Lekker satirisch doen. Lekker lachen in Nederland. BNN –> No shit. Gewoon lekker tv maken; lachen en gek doen. Super!

Donner; nogmaals: ‘Houd je eens bezig met boeiende zaken. Zaken als Machiel Kuijt. Of weetikveel wat. Bijna alles is belangrijker dan het verbieden van satire!

userstats

Het is lang geleden geloof ik, maar ik keek net in de stats en ik sta er in als 30e. Gisteren 92 visits; en daarmee al 30e in de topstats van web-log.nl .
Joris heeft een preview-functie gemaakt, zodat ik voordat ik iets post nu eindelijk kan zien wat ik precies post.. soms post je plaatjes die onwijs lelijk zijn en dat hoeft nu dus niet meer . Vandaag moet ik besprekingen houden over mijn ondernemingsplan. Zuigt weer onwijs natuurlijk, maarja t moet ook gebeuren. Nou maar richting universiteit; samenvattingen halen en dan 2 weken hard leren om een paar tentamentjes te halen. Gaat dat lukken denk je ?

sa·ti·re (de ~, ~n/~s)

Ja hoor; ook Sargasso kent zelfkritiek. HIER zeggen ze nu uiteindelijk zelf dat satire door een ieder anders kan worden opgevat. Er staat dan: ‘voor de vmbo-lezers’; is dat satire, het ophemelen van je eigen intellect, of gewoon jullie eigen grove stommigheid? Ieder mens heeft zijn kwaliteiten en dan hoef je niet meteen te suggereren dat vmbo-ers niet weten wat satire is. De pot (Sargasso) verwijt de ketel dat ie zwart ziet.. want oh.. ..wat generaliseerde yakuzi toch he?. In ieder geval; er is opgezocht wat het woord betekent:
sa·ti·re (de ~, ~n/~s)
Voorstelling van zaken waarin op spottende wijze iets aan de kaak wordt gesteld.

En ja hoor; dat klopt . Er staat verder nog:
Die bak ellende van een JP meldt: “Je komt dan terecht in de grijze zone tussen feit en fictie. Satire kennen we nu eenmaal in dit land. Maar het wordt een hellend vlak waar we steeds verder in gaan.” Maar, wat is satire nu precies … en … hoe zit dat met dat hellende vlak??

Daarover later meer; ik blijf in iede rgeval bij het standpunt; dat de premier minder met zijn leuter moet spelen; slappe verhalen ophangen & niets uitvoeren. Ga eens echt werk doen man!

Stampende jongetjes

Bart Snoek is de gekste; dus vandaar dat ik een compilatie, of eigenlijk eerder een filmpje, op internet zet van hoe hij in het weekend is. Zou je niet verwachten, van zo’n klein blond tafeltennisend smurfje met bril. Maar hij is het toch. Volgens mij imiteert ie Dirk Abram . Nu gaat ie Studio Sport kijken; daarna gaat ie hakkuh. Nouja; lauwe log is dit; maar ik moest toch iets lomps bij dit log verzinnen eh. Het had net zo goed KarelKnetter kunnen zijn, of komkommer; maarja, die zijn dit weekend met vakantie geloof ik; of hebben thuis geen internet .

Zondagavond..

Sommige mensen gaan leren op zondagavond. Sommigen kijken Studio Sport. Dan heb je dwazen die Expeditie Robinson kijken (en Meiden van de Wit). Waar ik dus bijhoor. En dan diezelfde mensen, als ik, die graag de columns van Nico Dijkshoorn lezen. Hij schreef al 8 keer heel erg grappig over de expeditie; en hij had altijd gelijk . Nu schrijft ie helaas dit.. met dit erin; ‘Stoppen op je dieptepunt, altijd al gewild. Dag jongens en meisjes.’

Jammer, denk ik dan. MAar het zal wel alleen voor Veronica zijn, en ik hoop dat die drol voor zijn eigen log nog wel blijft schrijven . Ik verban mezelf zometeen voor de TV, en ben een avondje lekker niet bereikbaar. Mijn vriendin sluit zich op met een vrouw op haar werk; zodat ze ook lekker kan kijken. Het zijn de enige 2 programma’s die ik redelijk volg op de Nederlandse tv; dus val me niet lastig!

Photography :-)

Misschien moest ik maar stoppen met bedrijfskunde en iets met fotografie gaan doen . Dat vind ik echt stoer. mooie sites genoeg, met wat mooie plaatjes erop, zoals deze:

Eerst maar eens een nieuwe digitale camera kopen van 2000 euro ofzo; dan kan je ook van die vette dingen schieten . weeeh! Oja; yakuzi.com nog steeds offline; binnenkort moesten we maar eens met een handtekeningenactie starten: ‘Get the gays back online‘.

beetje nieuws; SOENUH, SOENUH!

Ik zal jullie aan wat nieuws helpen; zodat jullie algemene ontwikkeling misschien wat omhoog schiet:
In de Russische hoofdstad Moskou worden plannen gemaakt om zoenen in het openbaar vanaf 1 januari 2004 strafbaar te stellen. De maatregel zou bedoeld zijn om de publieke moraal weer op te krikken. Mensen die uitzonderlijk schaamteloos zoenen kunnen dan zelfs in de gevangenis belanden.

Zie verder hier. Ik ben hier echt op tegen, want in Engeland mag je ook al de liefde niet meer bedrijven in treins, trams en Metro’s.
Strax wordt Europa net als Amerika (daar mag het ook al niet in de kerk!) en mag er nix meer. Zeg nou zelf; wat is er leuker dan in een drukke Metro in London de liefde te bedrijven? Zoenen in Moskou misschien?

Ik vroeg me natuurlijk ook meteen af wat de Russische (ze is geboren in Oekraïne…8)) Viktoria Koblenko ervan vindt. Reageer je ff Viktoria? En oja; als je mijn vriendin weer eens ziet op de universiteit; nodig haar dan uit voor een etentje! [i]Ze durft je niet zonder reden aan te spreken; misschien Viktoria haar wel . Gezellig saampjes in het FSWgebouw:P